Burger King

Viraaliksi noussutta rebeliä TikTok-sisältöä!

Mediatoimisto: TBWAHelsinki
Konsepti: TBWAHelsinki & Monochrome
Vaikuttajayhteistyö ja toteutus: Monochrome
TikTok-vaikuttajia aktivoitiin REBEL Whopper -lanseerauksen yhteydessä tuottamaan kiinnostusta herättävää sisältöä, joka ohjasi kuluttajia maistamaan uutuustuotetta. Tavoitteena oli myös saada rehellisiä, mutta positiivisia reaktioita uudesta hampurilaisesta.

Poikkeuksellisen suuren lanseerauksen yhteydessä nähtiin luontevaksi kokeilla rohkeasti myös uusia kanavia. Haasteena oli konseptin muovaus TikTokiin soveltuvaksi. Kampanjassa oli mukana neljä suosittua TikTok-vaikuttajaa toteuttamassa videot persoonallisesti huomioiden brändin humoristisen ja rehellisen otteen. @sariaalto, @molybros, @deryedincer ja @ernahuskoo toteuttivat yhteensä kahdeksan TikTok-videota ja neljä Instagram Stories-nostoa luovasti.

Tulokset ylittivät odotukset, kun TikTok-videot keräsivät yhteensä huikean näyttö- ja reaktiomäärän: lähes viisisataatuhatta reaktioita ja viisi miljoonaa näyttöä! Vatsastapuhuja Sari Aallon yhteistyöhön toteutettama ensimmäinen video nousi viraaliksi keräten yli miljoona näyttökertaa ensimmäisen kolmen tunnin aikana. Myös kampanjan muut vaikuttajat ylittivät tavoitteet reilusti: Molybrosin kaksikko julkaisi yhden videon molempien jäsentensä TikTok-tileille ja videot keräsivät enemmän näyttöjä kuin Iban ja Keinaanin videot yleensä saavuttavat. @deryadincerin videot saavuttivat korkeimmat sitoutumisasteet, ja kommentteja tuli yhteensä yli seitsemän tuhatta! @ernahuskoon ensimmäinen video saavutti jopa kolminkertaiset näytöt suhteessa hänen keskiarvonäyttöihinsä.

Kaiken kaikkiaan tavoitenäytöt ylitettiin yli nelinkertaisesti. Lisäksi vaikuttajat antoivat erittäin positiivista palautetta kampanjan toteuttamisesta!

4

Instagram Stories
-julkaisua

8

TikTok-videota

5 OOO OOO

näyttöä

463 OOO

reaktiota yhteensä

13 %

sitoutumisaste

Miltä oma kampanjasi näyttäisi? Ota selvää!