Koulutukset osana Monochromen palvelutarjoomaa
Sosiaalinen media ja vaikuttajakenttä sekä niiden lainalaisuudet ovat herkkiä muutoksille, joiden perässä pysyminen vaatii jatkuvaa työtä sekä markkinoivien organisaatioiden että vaikuttajien toimesta. Me Monochromella elämme ja hengitämme alaa ja sen muutoksia ja seuraamme ilmiöitä jatkuvasti osana työtämme. Autamme mieluusti myös asiakkaitamme pysymään tämän vauhdilla kulkevan junan kyydissä.
Sosiaalinen media ja vaikuttajakenttä sekä niiden lainalaisuudet ovat herkkiä muutoksille, joiden perässä pysyminen vaatii jatkuvaa työtä sekä markkinoivien organisaatioiden että vaikuttajien toimesta. Me Monochromella elämme ja hengitämme alaa ja sen muutoksia ja seuraamme ilmiöitä jatkuvasti osana työtämme. Autamme mieluusti myös asiakkaitamme pysymään tämän vauhdilla kulkevan junan kyydissä.
Olemme järjestäneet asiakkaillemme koulutuksia niin somealustojen sisällöntuoton kuin yleisen vaikuttajamarkkinoinnin operoimisenkin tiimoilta. Tätä työtä teemme mielellämme jatkossakin, jotta asiakkaamme voivat keskittyä puhtaammin itse sisältöjen sekä kampanjoiden kokonaisvaltaiseen suunnitteluun.
Tästä artikkelista löydät kaksi esimerkkiä tekemistämme koulutuksista, jotka toivottavasti avaavat hieman tarkemmin kaikkea sitä, jossa voimme asiakkaitamme auttaa.
Reels-koulutus:
Järjestimme yhdessä mainostoimisto 358:n kanssa koulutuksen, jonka tavoitteena oli inspiroida asiakkaamme työntekijöitä ajattelemaan boksin ulkopuolelta Instagramin Reels-sisältöjen suunnittelussa. Lähtökohdat olivat suorastaan mainiot – Instagram oli alustana tuttu ja sisältöä tuotettiin säännöllisesti, mutta ideat konkreettisten sisältöjen keksimiseen tuntuivat olevan haasteena viikosta toiseen.
Koulutuksessa käytiin läpi referenssejä niin toimialan ulkopuolelta kuin sen piiristäkin. Mikä trendaa tällä hetkellä, millä tavalla kyseinen yritys voisi tarttua erilaisiin trendeihin informaatiopainotteisesti ja miten esimerkiksi tehdä pientä face-liftiä Instagram Reelsien ulkoasuun. Koulutukseen sisältyi myös workshop-osio, jonka yhteydessä ryhmät pääsivät soveltamaan oppeja käytännössä tekemällä uusia Reels-toteutuksia!
Koulutus oli oikein onnistunut niin meidän kuin asiakkaankin näkökulmasta, ja oppien pohjalta on saatu hyviä käytännön ideoita jatkuvaa sometekemistä varten.
Vaikuttajamarkkinoinnin koulutus:
Kaikilla yrityksillä ei ole tarvetta ulkoistaa vaikuttajamarkkinoinnin tekemistä, mutta toisinaan vaikuttajamarkkinoinnin toimistojen best practiset ovat toivottu lisä omaan tekemiseen. Näissä tilanteissa autamme erittäin mielellämme, jotta tietotaito jalkautuu mahdollisimman laajalle – näin voimme yhdessä olla kehittämässä vaikuttajamarkkinoinnin kentän yhtenäistä toimivuutta.
Syksyllä 2022 kävimme kouluttamassa Sony Musicin henkilöstöä vaikuttajamarkkinoinnin kiemuroihin. Koulutettavalla tiimillä oli jo entuudestaan hyvä tietopohja aiheen tiimoilta, mutta kiireisessä arjessa entistäkin sujuvampien käytännön ratkaisujen läpikäynti koettiin hyväksi tavaksi tarkastella omia toimintamalleja. Koulutuksen sisältö rakennettiin oikean ja ajankohtaisen briefin pohjalta sisältäen aihealueita briefauksesta raportointiin asti, jotta koulutuksen anti olisi mahdollisimman konkreettista. Lopuksi käytännön oppeja päästiin soveltamaan workshopin merkeissä.
Voimmeko auttaa sinua tai yritystäsi koulutusten tiimoilta? Ota meihin yhteyttä!
Katarina Kirvesmäki
katarina.kirvesmaki@monochrome.fi
+358 50 490 7204