LIDL Kesäbiisi

Tanssihaaste, johon yli 1OOO tiktokkaajaa lähti mukaan!

Mediatoimisto: Virtamedia
Toteutus: Monochrome

Keväällä 2O2O, hetkeä ennen uuden kesäbiisin ensi-iltaa, suunnitelmat Lidlin musiikkivideon kuvaamisesta menivät täysin poskelleen koronarajoitusten myötä. Lidl rekrytoi nopeassa tahdissa Lidlin fanit apuun eri digikanavia hyödyntäen, ja yksi näistä kanavista oli nuorten suosima TikTok.

TikTok-vaikuttajayhteistyön tavoitteena oli innoittaa vaikuttajien esimerkkivideoiden avulla suomalaiset nuoret kuvaamaan tanssivideo, osallistumaan haasteeseen ja lähettämään video @lidlsuomi kesäbiisi -sivulle. Yhteistyöviikon aikana yli 1 1OO tiktokkaajaa julkaisi oman Lidl tanssivideonsa! Lidl koosti fanien ja vaikuttajien TikTok-videoista kesäbiisin musiikkivideon, joka pyöri läpi kesän useissa medioissa.

Yhteistyöhön valikoitiin kahdeksan tunnettua tiktokkaajaa: @sariaalto, @mondaymay, @niko_saarinen, @veetukatja, @mikaelrenwall, @nettaeleonoora, @nellikniivila ja @jennaaws. Heidän innoittamana myös useampi muu suosittu tiktokkaaja, joilla on tuhansien seuraajien seuraajakunta, lähti haasteeseen mukaan ja viesti tanssihaasteesta levisi entisestään orgaanisesti.

Vaikuttajat haastoivat ja tsemppasivat toisiaan ristiin, joka vaikutti osaltaan myös tanssihaasteen leviämiseen: “OMG HYVÄ KATJA” ”MIKAEL OOT PRO” “ISOÄITI YOU ROCK THIS”.

Viraalihaasteen reseptiikkaan kuului heittäytyvä vaikuttajajoukko ja selkeä kilpailu motivoivan palkinnon kera!

8

vaikuttajaa

8

TikTok-videota

119O

Tanssivideota

3 4OO OOO

näyttöä TikTokissa yhteensä

1O %

sitoutumisaste

Miltä oma kampanjasi näyttäisi? Ota selvää!