Risella
Monikanavainen ja pitkäaikainen yhteistyö kantaa tulosta
Lähtökohta ja tavoite
Risellalla oli tarve kokonaisvaltaiselle ja pitkäkestoiselle vaikuttajamarkkinoinnin ratkaisulle. Tavoitteena oli jatkaa onnistunutta strategista vaikuttajamarkkinoinnin kumppanuutta ja Risella-riisin kasvua tuotekategoriassaan tavoittamalla etenkin nuoria aikuisia ja perheitä inspiroivalla ja monipuolisella tavalla.
Ratkaisu
Loimme kattavan vuosisuunnitelman ja toteutimme sen avulla monipuolisen yhteistyökokonaisuuden kolmen erilaisen vaikuttajan ympärille, jotka kaikki suhtautuvat innokkaasti ruokaan ja toivat oman strategisen lisänsä kokonaisuuteen. Risellan vuoden brändilähettiläiksi valittiin nuoria erinomaisesti tavoittava @sundbergmikael, vegereseptitaituri @sallajokin ja ”vaikuttajakonkari” @natasalmela, jolla on erinomainen tavoittavuus etenkin hieman vanhemmassa kohderyhmässä.
Kunkin vaikuttajan kanssa loimme yksilöllisen sisältösuunnitelman, jossa Risellan eri tuotteita tuotiin esiin vaikuttajan omalla tyylillä kattoteemana helppo, raikas ja inspiroiva ruoanlaitto. Kanavavalikoimassa painotimme Instagramia ja TikTokia, unohtamatta kuitenkaan YouTubea ja muita aktivaatiotapoja, kuten POS-tapahtumaa, PR-lähetystä ja maksettua mainontaa tuloksien maksimoimiseksi.
Tulokset
Monipuoliset sisällöt ja yli 1O miljoonaa näyttökertaa sosiaalisessa mediassa – ja siltikin 3% sitoutumisaste tavoitetuista. Do we have to say more?
Monochrome on osoittanut erinomaista omistautumista ja luovuutta Risellan brändin edistämisessä. Heidän innovatiivinen visionsa ja ammattitaitonsa ovat olleet keskeisiä brändimme kehittämisessä ja kasvussa.