Tummeli

Onnistunut vaikuttajayhteistyö puhututtaa vielä kuukausienkin jälkeen

Asiakas: Berner
Mediatoimisto: Dentsu Aegis
Vaikuttajayhteistyö ja toteutus: Monochrome
Vaikuttajat: Maria Veitola & Antti Holma

Perinteikäs Tummeli sai uudistuneen ilmeen syksyllä 2O2O ja mukaan lanseeraukseen valittiin kaksi Suomen tunnetuimmista kasvoista, Maria Veitola ja Antti Holma. Kampanjan tavoitteena oli muistuttaa Tummelista ja uudelleenbrändätä merkki myös nuoremman sukupolven tietoisuuteen, sekä löytää tuotteelle eri käyttötarkoituksia.

Yhteistyösisällöissä vaikuttajat jakoivat vinkkejä tuotteiden käyttöön hyödyntäen tarinallisuutta ja Antin tapauksessa rankkaakin huumoria. Etenkin Antin julkaisun jälkeen somekansa meni suorastaan sekaisin Tummelista, kuvaillen julkaisuja niin Instagramissa kuin Jodelissa “kaikkien aikojen parhaaksi yhteistyöksi”. Yhteistyö nauratti, ihastutti, herätti keskustelua ja toi tuotteet takaisin monen muistoista tähän päivään. Kampanjalla oli suora vaikutus Tummelin myyntilukuihin.

Kampanja sai huikean vastaanoton ja tästä kertoo myös se, että kommenttiketjujen lisäksi Tummeli sai suoraan inboksiinsa lukuisia kiitosviestejä kampanjasta. Jo aikaa nähnyt tuote uudelleenlanseerattiin aika yllättäen, mikä osaltaan lisäsi huomioarvoa. Onnistuneen kampanjan reseptinä olivat toimivat brand matchit, yllättävyys ja rohkeus lähteä toteuttamaan kampanjaa yhdessä isojen kansan tuntemien vaikuttajien kanssa.

Olimme myös itse todella yllättyneitä valtavan positiivisesta reaktiosta, jonka kampanja sai aikaan. Tummeli sai runsaasti kiitosviestejä kampanjasta. Kampanja oli yllättänyt, ilahduttanut ja saanut ihmiset nauramaan. Ja naurua nyt todella tarvitaan.

Elina Seppänen
Senior Brand Manager, Berner

2

Instagram Feed

2

Instagram Stories

445 OOO

näyttöä

37 OOO

tykkäystä

45 OOO

reaktiota yhteensä

1O %

sitoutumisaste

Miltä oma kampanjasi näyttäisi? Ota selvää!